Home » Verander- en projectmanagement

Verander- en projectmanagement

‘Onmogelijke projecten’

Ieder accountantskantoor kent ze wel, ‘onmogelijke projecten’. Vraagstukken waar niemand tijd voor heeft, maar die wél urgent en belangrijk zijn. Zoals:

  • afdelingen en collega’s die onvoldoende en niet multidisciplinair samenwerken
  • (afdelingsoverschrijdende) processen die vastlopen
  • het ontbreken van een plan voor acquisitie van nieuwe klanten
  • klantkennis wordt onvoldoende benut voor pro-actieve advisering
  • de leidinggevende functioneert niet of er is tijdelijk geen leidinggevende

Met een ‘frisse blik’ van buiten, gecombineerd met mijn kennis van accountantskantoren, heb ik dergelijke vraagstukken voor diverse accountantskantoren en andere organisaties in de zakelijke dienstverlening opgelost. Ik begeleid teams en medewerkers naar een professionelere, klantgerichtere organisatie waar succesvol, met plezier en energie zowel in- als extern wordt samengewerkt. De ene keer als interimmanager een andere keer als verandermanager naast de leidinggevende, dan weer als consultant verandermanagement. Met als resultaat betere samenwerking, tevreden klanten, meer omzet en minder uitval en herstelwerkzaamheden.

Workshops ‘Klantgericht multidisciplinair samenwerken en adviseren’

Succesvol multidisciplinair en klantgericht samenwerken klinkt simpel, maar hoe doet u dat? Zeker nu medewerkers vanaf verschillende locaties en vaak ook online moeten samenwerken. Met elkaar en met klanten. Hoe zorgt u ervoor dat iedereen binnen uw kantoor weet wat er speelt bij uw klanten? Nu en in de toekomst? Dat klantkennis goed wordt vastgelegd en gedeeld wordt met collega’s? En dat uw klanten vervolgens multidisciplinair en proactief geadviseerd worden?

Tijdens de bovengenoemde workshops komen deze vraagstukken op interactieve wijze aan de orde, aan de hand van uw eigen klantcases.  Dit leidt tot nieuwe ideeën en inzichten, een betere onderlinge samenwerking en een proactieve en klantgerichtere dienstverlening.

 

Mijn werkwijze 

In alle situaties is mijn werkwijze co-creatief en pragmatisch en leidt tot duurzame verbeteringen. Ik verbind medewerkers met elkaar door ze samen hun ‘droomorganisatie’ te laten ontwerpen en deze stapsgewijs te realiseren, waarbij de kwaliteiten van eenieder worden benut.

Mijn opdrachtgevers waarderen dat ik met alle betrokkenen in contact treed, heldere analyses maak en gezamenlijk tot goede en werkbare oplossingen kom.  Met als resultaat heldere processen, taak- en rolverdelingen, betere samenwerking, tevreden klanten, meer omzet en minder uitval en herstelwerkzaamheden.

 

Oplossingen!

Graag ga ik met u in gesprek over hetgeen er bij uw accountantskantoor speelt en wat ik daarin kan betekenen. Ik ondersteun kantoren in de vorm van workshops, een project of interim-opdracht, voor één of meerdere dagen per week.

 Contact

Hellen Kloeze Consulting
06-48660988
info@hellenkloezeconsulting.nl

www.linkedin.com/in/hellenkloeze

www.hellenkloezeconsulting.nl