De overnamemarkt zit duidelijk in de lift. Jaarlijks worden er meer dan 25.000 bedrijven verkocht. Maar de koper is steeds minder vaak het familielid dat het hele bedrijf overneemt. Het belang van strategische overnames, management buy-outs , management buy-ins en gefaseerde overnames neemt snel toe, waarbij de gemiddelde leeftijd van de verkopende ondernemer dalende is. Kortom, er tekenen zich een duidelijke verschuivingen af in de markt van bedrijfsovernames.
Doelstelling
U krijgt inzicht in actuele en relevante ontwikkelingen in de overnamemarkt. U leert hoe u samen met uw klant een gefundeerde afweging maakt voor het beste moment en de beste structuur voor de (ver)koop van de onderneming.
Inhoud
- Bedrijfsopvolging, overnames, MBO en MBI;
- Belangrijke fiscale en juridische aspecten bij overnames;
- Holdingstructuren en Targets;
- Koopmotieven en verkoopstrategieën;
- Opwaartse verkoop: de pre-exit;
- Structureren en financieren van overnames;
- Earn outs en achtergestelde leningen;
- Participatie door werknemers;
- Inspiratie voor groei en verbetering;
- Na de overname: het 100 dagen plan;
- Praktijkcases.
CURSUSCODE: 227811
DOCENT: drs. ing. Gert Romme
PE-UREN: 6
PRIJS (NBA-)LEDEN: € 450,00
PRIJS NIET-LEDEN: € 495,00