Home » CaseWare

CaseWare

Over CaseWare 

CaseWare biedt flexibele softwareoplossingen voor de accountancy en financiële dienstverlening. We faciliteren alle processen rondom rapportage, controle en auditing. De oplossingen kenmerken zich door vakinhoud, gebruikersvriendelijkheid en optimale integratie.

CaseWare werkt nauw samen met Novak op het gebied van vaktechniek. De vaktechnische content van Novak is in verschillende van de hierna genoemde oplossingen opgenomen.

Meer weten? Kijk voor meer informatie op www.caseware.nl.

Novak Managers

De Novak Managers zijn geavanceerde templates voor effectieve en efficiënte uitvoering van accountancy-opdrachten en de bijbehorende dossiervorming. Hierin zijn de checklists en werkprogramma’s uit het Novak Kwaliteitssysteem opgenomen. De Novak Managers zijn beschikbaar in de volgende varianten:

  • Novak Non Assurance Manager voor samenstelopdrachten;
  • Novak Controledossier voor (zowel wettelijke als vrijwillige) controle opdrachten.

Daarnaast bieden de Novak Managers u alle vrijheid om documenten volgens uw eigen kwaliteitsstandaarden in te richten en rekening te houden met de specifieke situatie van uw cliënt. Onze oplossingen zijn volledig afgestemd op de geldende wet- en regelgeving. U werkt dus altijd volgens de nieuwste inzichten en interpretaties.

Software-oplossingen voor accountancy en bedrijven

Van verantwoording achteraf naar grip op de hele financiële keten

Financiële verantwoordingsinformatie blijft in de toekomst zeker zo belangrijk als nu het geval is. Echter, de vorm verandert en de frequentie van het rapporteren gaat omhoog. De focus verschuift van verantwoording achteraf naar (near) realtime inzicht in de cijfers. Wie continu grip heeft op de bedrijfsdata kan beter forecasten. Dat leidt weer tot beter onderbouwde beslissingen voor de toekomst. Accountantskantoren die deze ontwikkeling doorzien en tijdig hierop inspringen, kunnen veel toegevoegde waarde bieden aan hun klanten.

Kern van de visie is dat CaseWare een bijdrage wil leveren aan de kwaliteit en betrouwbaarheid van data en de relevantie van informatie. Dit doet CaseWare door de externe (en interne) accountant te ondersteunen in zijn diverse rollen. Hiervoor heeft CaseWare standaardoplossingen ontwikkeld met premium content voor financiële modellen en elektronische dossiervorming, zowel on premise als in de cloud.

OVERZICHT VAN ONZE OPLOSSINGEN

Onderstaande oplossingen zijn los van elkaar verkrijgbaar, maar gezamenlijk vormen de oplossingen krachtige geïntegreerde totaaloplossing.

AuditCase
AuditCase geeft u de benodigde handvatten om optimaal samen te werken en effectief te communiceren met uw klanten. Door alle CRM-gegevens op één plek te verzamelen heeft u overzicht over alle klantgegevens en documenten.

Met AuditCase waarborgt u de kwaliteit en zorgt u voor een efficiënt en betrouwbaar gebruik van de gegevens. De voordelen van AuditCase zijn:

  • Al uw data direct bijgewerkt in alle gekoppelde applicaties;
  • Naadloze integratie met CaseWare Cloud;
  • Al uw klant- en relatiegegevens inzichtelijk;
  • Procesondersteuning voor digitaal ondertekenen;
  • Al uw klantdocumenten binnen handbereik;
  • Koppeling met Microsoft Office365.

CaseWare Cloud
In de visie van CaseWare begint het werken in Cloud met het centraliseren van data in in één platform, CaseWare Cloud. Hierdoor krijgt u overzicht over al uw opdrachten. Op basis van web-based technieken, heeft u middels de Cloud monitor volledig overzicht over de kwaliteit en status van al uw opdrachten. Hierdoor kunt u nog productiever en efficiënter werken met uw collega’s en cliënten.

Cloud-apps
Met CaseWare Cloud heeft u één platform voor al uw klantopdrachten. Daarnaast biedt het platform u de mogelijkheid om stapsgewijs of volledig uit de cloud te werken aan de hand van apps, die zorgen voor specifieke en benodigde functionaliteit.

De volgende apps zijn nu beschikbaar:

  • WWFT+
    WWFT+ helpt u met behulp van guidance en workflow om risicoklanten in kaart te brengen. Door de gestandaardiseerde opbouw werkt u altijd consistent en uniform aan uw opdracht en voldoet u aan de WWFT wet- en regelgeving.
  • PBC+
    PBC+ is een gebruiksvriendelijke, veilige en gestandaardiseerde wijze voor het opvragen van informatie en bestanden bij uw cliënt.
  • ADV+
    Met ADV+ kunt u efficiënt en effectief de tussentijdse werkzaamheden voor uw cliënt vastleggen. Hiermee legt u de basis voor uw samensteldossier.
  • Samenstel+
    Met Samenstel+ stelt u de jaarrekening voor micro en kleine entiteiten sneller op dan ooit tevoren zonder hierbij de kwaliteit uit het oog te verliezen. Volledig volgens de NVCOS 4410 en Leidraad 1136. Daarnaast ervaart u optimaal gebruiksgemak door koppelingen.
  • VPB+
    Met VPB+ kunt u direct vanuit uw samensteldossier de VPB aangifte doen voor uw cliënt.

Working Papers
Working Papers is de meest uitgebreide en flexibele oplossing voor het opstellen en controleren van verantwoordingsinformatie. U beschikt over volledig elektronische klantdossiers die u snel en efficiënt kunt inrichten. Working Papers heeft koppelingen met vrijwel elk financieel pakket en met een reeks fiscale aangifte pakketten.

Financials
Voor het maken van de rapportages, zoals de jaarrekening, gebruikt u Financials. Met Financials maakt u slim gebruik van in het dossier opgeslagen brongegevens. Bij het aanmaken van een rapportage (ongeacht welke) worden de brongegevens realtime vanuit het Working Papers dossier in de rapportage geladen. U hergebruikt data en werkt hierdoor efficiënt.

Voor het publiceren van de jaarrekening maakt Financials gebruik van SBR. Met n druk op de knop wordt de jaarrekening naar de Kamer van Koophandel verzonden.

Novak Manager
De Novak Manager is een geavanceerde applicatie voor effectieve en efficiënte werkprogramma’s en werkstappen inclusief dossiervorming voor:

  • Novak Non Assurance Manager voor samenstelopdrachten
  • Novak Controledossier voor (Wettelijke) controle opdrachten

Daarnaast bieden de managers u alle vrijheid om documenten volgens uw eigen kwaliteitsstandaarden in te richten en rekening te houden met de specifieke situatie van uw klant. Onze oplossingen zijn volledig afgestemd op de geldende wet- en regelgeving. U werkt dus altijd volgens de nieuwste inzichten en interpretaties.

On Azure
Volledige ontzorging, dat is CaseWare On Azure. Al uw vertrouwde CaseWare programma’s gehost op het platform van Microsoft Azure. Hierdoor is de software altijd up-to-date en heeft u ook geen omkijken meer naar onderhoud. Zo bent u altijd verzekerd van de laatste versie en de juiste wet- en regelgeving.

Haal meer uit uw software met CaseWare Trainingen
Kwaliteit en efficiency in de samenstel- en controlepraktijk zijn belangrijke thema’s binnen ons trainingsaanbod. Tijdens een training maakt u niet alleen kennis met de ins en outs van onze software, u krijgt ook meer inzicht in de achterliggende processen. Zo leert u op de meest efficiënte manier met onze software te werken, en leert u hoe u uw processen nog beter kunt automatiseren. Dit alles om de kwaliteit en efficiency van uw dienstverlening te verhogen.

 

Contactgegevens

CaseWare Nederland
Amersfoortseweg 15 F
7313 AB Apeldoorn
Telefoonnummer: 055-3681050

E-mail: info@caseware.nl
Website: www.caseware.nl