Home » Novak Kwaliteitssysteem

Novak Kwaliteitssysteem

Met het Kwaliteitssysteem van Novak implementeert u binnen een handomdraai relevante wet- en regelgeving. Zonder dat u hier zelf dagelijks mee bezig hoeft te zijn.

Veranderingen in de accountancy volgen elkaar in hoog tempo op, zowel op technologisch vlak als op het terrein van wet- en regelgeving. Heeft u duidelijk op het netvlies welke wijzigingen voor uw kantoor gelden? Kunt u uw processen en organisatie aanpassen aan deze veranderingen zonder achter de feiten aan te lopen? Het bijhouden van dit alles is immers een tijdrovende opgave. Het Novak Kwaliteitssysteem biedt uitkomst.

Met het Novak Kwaliteitssysteem implementeert u binnen een handomdraai (nieuwe) wet- en regelgeving die voor uw praktijk van toepassing zijn. Het is een geruststellende gedachte dat uw kantoor werkt conform actuele wet- en regelgeving zonder dat u hier zelf dagelijks mee bezig hoeft te zijn. Het Novak Kwaliteitssysteem is een integraal kwaliteitssysteem op zowel kantoor- als opdrachtniveau dat door een redactieteam up-to-date wordt gehouden.

Plaats uw bestelling! 


Stel uzelf eens de volgende vragen:

  • Wanneer mijn kantoor vandaag getoetst zou worden, zouden we dan een voldoende halen?
  • Komen naast de samensteldossiers ook de dossiers van (incidentele) assurance-opdrachten door de toetsing?
  • Werkt mijn kantoor volgens de Nadere voorschriften kwaliteitssystemen (NVKS), die sinds 1 januari 2018 van toepassing zijn?
  • Zijn wij AVG-‘compliant’?
  • Hebben wij tijdig nieuwe wet- en regelgeving binnen ons kantoor geïmplementeerd?

Met het Novak Kwaliteitssysteem bent u in staat om bovenstaande vragen met ‘ja’ te beantwoorden. Het Novak Kwaliteitssysteem is up-to-date, praktisch, schaalbaar en technologisch vooruitstrevend. Het geeft niet alleen invulling aan uw stelsel van kwaliteitsbeheersing, maar ook aan de beheersing van kwaliteit binnen uw kantoor.

Het Novak Kwaliteitssysteem, dat wij sinds 2004 aanbieden en inmiddels door ruim vijfhonderd accountantskantoren wordt gebruikt, onderscheidt zich ook in toepasbaarheid. De instructies en modellen die op kantoor- en opdrachtniveau worden aangeboden vormen één samenhangend geheel. Maakt u gebruik van het Novak Kwaliteitssysteem en heeft u dit goed ingericht, dan kunt u met een gerust hart de periodieke toetsing tegemoet zien.

Maak kennis met het Novak Kwaliteitssysteem door middel van een begeleide online demo. Stuur een e-mail naar novak@novak.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om de demo in te plannen.

Varianten

Het Novak Kwaliteitssysteem is modulair opgebouwd. Op basis van uw accountancy-opdrachten stelt u eenvoudig uw Novak Kwaliteitssysteem samen. U kunt kiezen uit de losse modules of uit één van de drie basisvarianten.

Basisvariant 1: alleen samenstellingsopdrachten
Deze basisvariant, bedoeld voor kantoren die alleen samenstellingsopdrachten uitvoeren, bevat de volgende modules:

  • Kantoorregelingen*;
  • Administratieve dienstverlening;
  • Samenstellingsopdrachten inclusief overige non-assurance-opdrachten.

Basisvariant 2: samenstellingsopdrachten en enkele assurance-opdrachten
Deze basisvariant is voor kantoren die naast samenstellingsopdrachten enkele beoordelingsopdrachten en/of bijzondere assurance-opdrachten uitvoeren, zoals de verklaring verzekerd belang en de subsidieverklaring.
Basisvariant 2 bevat de volgende modules:

  • Kantoorregelingen*;
  • Administratieve dienstverlening;
  • Samenstellingsopdrachten inclusief overige non-assurance-opdrachten;
  • Beoordelingsopdrachten inclusief bijzondere assurance-opdrachten.

Basisvariant 3: combinatie samenstellingsopdrachten en assurance-opdrachten
Deze variant is voor kantoren die samenstellingsopdrachten, beoordelingsopdrachten, bijzondere assurance-opdrachten (zoals verklaring verzekerd belang en subsidieverklaring) en wettelijke en/of vrijwillige controleopdrachten uitvoeren.
Basisvariant 3 bevat de volgende modules:

  • Kantoorregelingen*;
  • Administratieve dienstverlening;
  • Samenstellingsopdrachten inclusief overige non-assurance-opdrachten;
  • Beoordelingsopdrachten;
  • Controleopdrachten inclusief bijzondere assurance-opdrachten.

* Van deze module is eveneens een beperkte versie beschikbaar voor kantoren die vallen onder het verlicht regime van de NVKS (maximaal twee accountants en maximaal vijf medewerkers) en die geen wettelijke controleopdrachten uitvoeren.

Meer weten over de opzet en de inhoud van alle verschillende modules? Download dan de brochure.

Cloud-software

Het Novak Kwaliteitssysteem wordt uitgeleverd in Scienta, cloud-software die internationaal wordt gebruikt voor efficiënte kwaliteitsbeheersing. Scienta is een digitale werkomgeving waarin u kennis kunt delen, en zaken kunt vastleggen en beheren. Scienta kent een praktische insteek met gebruiksvriendelijke functionaliteiten.
Voor uw Scienta-omgeving betaalt u jaarlijks licentiekosten op basis van het aantal medewerkers dat binnen uw kantoor werkzaam is.

Novak-dossiertemplates

Voor de digitale uitvoering en dossiervorming van samenstellings-, beoordelings- en controleopdrachten bieden verschillende software-aanbieders Novak-dossiertemplates. Deze Novak-dossiertemplates sluiten naadloos aan op de diverse modules van het Novak Kwaliteitsysteem en worden, net als het kwaliteitssysteem zelf, periodiek van updates voorzien.
Informatie en demonstraties met betrekking tot de Novak-dossiertemplates kunnen rechtstreeks bij de desbetreffende softwareleverancier(s) worden aangevraagd. Op dit moment zijn er Novak-dossiertemplates bij Unit4, CaseWare, Infine, Make Life Easier en AccountView.

Tarieven

Bekijk hier de tarieven van de verschillende basisvarianten, de losse modules en de Scienta-licenties.

Basisvarianten

De tarieven voor de basisvarianten ziet u hieronder.

BasisvariantenAanschaf 1e jaar incl. update (niet-leden)Aanschaf 1e jaar incl. update (leden) Update vanaf 2e jaar (niet-leden)Update vanaf 2e jaar (leden)
1: samenstellingsopdrachten€ 1.245€ 996€ 498 € 398
2: samenstellings- en enkele assurance-opdrachten€ 1.472 € 1.178€ 589 € 471
3: combinatie samenstellings-
en assurance-opdrachten
€ 2.470 € 1.976€ 988 € 790

Losse modules

In onderstaande tabel vindt u de tarieven voor de losse modules.

ModuleAanschaf
(excl. 20% ledenkorting)
Aanschaf
(incl. 20% ledenkorting)
Update
(excl. 20% ledenkorting)
Update
(incl. 20%
ledenkorting)
Kantoorregelingen*€ 595€ 476€ 238€ 190
HRM€ 670€ 536€ 268€ 214
Administratieve
dienstverlening
€ 399€ 319€ 159€ 127
Samenstellingopdrachten incl.
overige non-assurance-opdrachten
€ 498€ 398€ 199€ 159
Beoordelingsopdrachten incl.
bijzondere assurance-opdrachten
€ 348€ 278€ 139€ 111
Controleopdrachten
incl. bijzondere assurance-opdrachten
€ 1.248€ 998€ 499€ 399
Fiscale modellen€ 796€ 637€ 318€ 254
Fiscale opdrachten€ 649€ 519€ 260€ 208

* Van de module Kantoorregelingen is ook een beperkte versie beschikbaar voor kantoren die vallen onder het verlicht regime van de NVKS (maximaal twee accountants en maximaal vijf medewerkers). U kunt bij de bestelling aangeven of uw kantoor valt onder het verlicht regime.

Bij aanschaf van het Novak Kwaliteitssysteem neemt u ook de jaarlijkse updates van de komende drie jaar af.

Scienta-licenties

Hieronder vindt u voorbeeldtarieven van Scienta (prijzen gelden tot en met 31 december 2018). Scienta-licenties worden aangeschaft op basis van het aantal medewerkers werkzaam binnen een kantoor. Zo dient een kantoor met vijf medewerkers vijf gebruikerslicenties voor Scienta aan te schaffen.

Aantal gebruikersAfgeronde prijzen per maand
5€ 52
10€ 83
15€ 123
25€ 200
35€ 259
50€ 342
75€ 434
100€ 513

Naast de reguliere licenties zoals hierboven weergegeven, biedt Novak een licentie aan voor kleine kantoren met beperkte functionaliteiten. Deze licentie geeft toegang voor twee personen. De maandelijkse kosten voor deze licentie bedragen € 19. Uiteraard zijn meer dan honderd licenties mogelijk. Op het bestelformulier voor het Novak Kwaliteitssysteem onderaan deze pagina dient u aan te geven hoeveel fte’s met het kwaliteitssysteem gaan werken. Op basis hiervan ontvangt u vanuit Scienta een offerte voor het juiste aantal licenties, zodat medewerkers toegang hebben tot het kwaliteitssysteem.

Alle vermelde prijzen zijn in euro’s, exclusief btw en exclusief de licentiekosten. Wilt u opzeggen? Doe dit dan uiterlijk drie maanden voor het einde van het kalenderjaar. Indien er geen opzegging ontvangen is, geldt een nieuwe termijn van een jaar.

Onderhoudsabonnement

Voor kantoren die het maximale uit het Novak Kwaliteitssysteem willen halen, bieden wij het  onderhoudsabonnement. Met één all-in tarief is het complete beheer van uw kwaliteitssysteem geregeld. Klik hier voor meer informatie over het onderhoudsabonnement en de tariefstelling. U kunt ook telefonisch contact opnemen met Marcel Kurvers (06-48313390), de projectmanager van het Novak Kwaliteitssysteem.Ervaringen van kantoren die gebruikmaken van het onderhoudsabonnement, kunt u lezen op www.mijnkwaliteitssysteem.nl/ervaring.