Home » Dossiercheck

Dossiercheck

Wet- en regelgeving van accountants bepaalt het kwaliteitsniveau van accountantsdossiers. De Raad voor Toezicht toetst in beginsel eenmaal in de zes jaar of het kwaliteitsniveau van dossiers binnen het kantoor voldoende is. Een te laag kwaliteitsniveau resulteert in een onvoldoende bij de periodieke kwaliteitstoetsing. Daarna volgt een (kostbare) hertoetsing.

De adviseurs van Novak verzorgen dossierchecks om dossiers op het juiste kwaliteitsniveau te krijgen en te houden. Door middel van een review op één of meerdere afgesloten opdrachtendossiers wordt vastgesteld wat het niveau is en wat eventuele aandachtspunten zijn. Op basis hiervan wordt gezamenlijk bepaald welke stappen er nodig zijn om de dossiers op het juiste niveau te brengen. Na implementatie van deze stappen volgt wederom een review om vast te stellen of de genomen stappen voldoende effectief zijn. Hierbij gaat het om opdrachtendossiers ten aanzien van samenstellingsopdrachten, beoordelingsopdrachten, (vrijwillige/wettelijke) controleopdrachten, bijzondere assurance-opdrachten en overige non-assurance-opdrachten. Hieronder vallen tevens de dossiers in het kader van de NOW- en TVL-verantwoording.

U ontvangt hiervan een uitgebreide rapportage, die met u geëvalueerd wordt. 

Bij een dossiercheck van Novak komt een Novak accountant bij u op kantoor en reviewt twee dossiers.

>> Bekijk de tarievenlijst

Heeft u vragen over de dossiercheck?

Vul het onderstaande formulier in. Onze specialisten nemen dan contact met u op. Of bel tijdens kantooruren naar 085-0220150.